Teknolojinin her yönü ile iletişim

IP PBX santraller, internet altyapısı dışında başkaca kablolama sistemine ihtiyaç duymaz, iletişimi internet üzerinden sağlar; bu sayede maliyetleri düşürür. Aynı zamanda çağrı merkezleri için de vazgeçilmezdir.

IP PBX santraller, kurum ve kuruluşların iç ve dış haberleşme için kullandığı, klasik anlamdaki santrallerin gördüğü işlevin yanı sıra ses, veri ve görüntü iletişimini tek bir çatı altında toplar. PBX (private branch exchange) yani özel santral sistemine IP protokolü yani internet protokolü eklenmiş sistemlerdir. Bu sayede, klasik santralden farklı olarak şu kolaylıkları sağlamaktadır;

  • Uzaktan, internet üzerinden santrale bağlanarak görüşme yapılabilir,
  • VoIP, fax-over-IP, ses kayıt, konferans ya da görüntülü görüşme, mail ile sesli mesajların iletilmesi, anlık mesajlaşma, durum bilgisi izleyebilme imkanı verir.
  • Uzakta bulunan birimler, şubeler internet üzerinden birbirine bağlanarak ücretsiz telefon görüşmesi yapabilir,
  • Kurum içerisinde telefonların istenilen yerde konuşlandırılabilmesine imkan verir,
  • Gelen ve giden tüm telefonlar, yapılan görüşmeler kayıt altına alınabilir,
  • Çağrılar sırasında müşterilere ait bilgiler görüntülenebilir,
  • Müşteriler, tuşları kullanarak kendilerini santrale tanıtabilirler,
  • Santraller kurumun ihtiyaçlarına göre programlanabilir.

IP PBX santraller, kurumlara aşağıdaki avantajları sağlarlar:

  • İletişim maliyetlerini minimiz eder
  • Bilgisayar ağını kullanması sayesinde, başkaca kablolama gerektirmez,
  • Kullanıcıların kolay dolaşımını sağlar,
  • Müşteri hizmet kalitesini ve verimliliği arttırır,
  • Raporlama yapılmasına imkan vererek kontrolü sağlar.

IP PBX santraller aynı zamanda çağrı merkezi çözümlerinde kullanılmaktadır. Gelişmiş teknolojisi sayesinde, bu santraller artık sadece telefon çağrıları üzerinden hizmet vermekle kalmaz, e-posta, faks, SMS, web-chat gibi farklı kanallar aracılığı ile de müşteri ile diyalog kurulmasını sağlar. Bu yetkinlikleri sayesinde IP PPX santraller ile kurumlar kendilerini bir anlamda müşteri iletişim merkezlerine dönüştürebilmektedir.